ВР готує нове «покращення»: Авто з ЄС можуть подорожчати в Україні

0
220

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (МЕРТ) запропонує уряду прийняти порядок застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну легкових автомобілів (код УКТЗЕД 8703) походженням з Європейського Союзу відповідно до положень ст. 44 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

Згідно з повідомленням прес-служби МЕРТ, метою цього документа є підтримка вітчизняного автомобілебудування в результаті поступового зниження ставок ввізного мита на легкові автомобілі з ЄС (на більшість з 10% до 0% протягом 10 років).

На думку МЕРТ, з цією метою можливе тимчасове підвищення ставок ввізного мита на авто з ЄС (не більше ніж до 10%, але не вище ставки пільгового ввізного мита, що діяла в 2015 році).

“Механізм жодним чином не може привести до блокування імпорту легкових автомобілів з ЄС”, – вважають в міністерстві.

На думку МЕРТ, запропонований порядок передбачає прозору процедуру збору і аналізу інформації як про імпорт в Україну автомобілів з ЄС, так і впливу цього імпорту на стан національного виробника.

“Обов’язкові консультації з ЄС, в тому числі на основі зібраної статистичної інформації, повинні сприяти об’єктивному, неупередженому і виваженого підходу української сторони до можливості введення спецзаходів”, – наголошується в прес-релізі.

При цьому мито може бути введене в разі, якщо обсяг імпорту в Україну легкових авто з ЄС протягом року досягне 45 тис. од., а його питома вага на внутрішньому авторинку перевищить 20% (на другий рік дії Угоди про асоціацію, з поступовим збільшенням до 25%).

Крім того, умовою введення мита є перевищення обсягу імпорту авто з ЄС граничного обсягу всіх первинних реєстрацій легкових авто протягом останнього року, а також значної шкоди національній промисловості.

За даними міністерства, в 2015 році імпорт легкових автомобілів з ЄС в Україну склав 38,9 тис. од., за дев’ять місяців 2016 року – 30,6 тис. од.

“Таким чином, якщо у вересні 2017 року, наприклад, кількість імпортованих в Україну легкових автомобілів досягне 45 тис. і при цьому будуть дотримані інші вимоги, після консультацій з ЄС Україна матиме можливість підняти ставку ввізного мита до 10% виключно на період до кінця 2017 року», – пояснюють в міністерстві.

При цьому, наголошується в повідомлення, оскільки відповідно до графіка України ставка ввізного мита на легкові авто з ЄС (нові, з об’ємом двигуна більше 1500 куб.см, але не більше 2200 куб.см) в 2017 році складе 8,2%, спеціальне мито не може перевищувати 1,8% відповідно.

Механізм застосування спеціальних заходів може бути застосований протягом періоду від 2 до 15 років дії Угоди про асоціацію між Україною та ЄС (не застосовувався протягом першого року).

autonews

ПОШИРИТИ

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ